» » » Оцінка фізичного та нервово-психічного розвитку

Оцінка фізичного та нервово-психічного розвитку

Здорова дитина: групи здоров'я, оцінка фізичного та нервово-психічного розвитку

Ми живемо в умовах, коли чинники несприятливого впливу на стан здоров'я людини значно активізувались через екологічні, економічні й соціальні кризові явища. Рівень здоров'я будь-якої нації визначається станом здоров'я дітей, які є індикатором піклування суспільства про своє майбутнє. Заходи з охорони здоров'я дитячого населення полягають в антенатальній охороні плода (антенатальний, або перед пологовий, патронаж), патронажі новонароджених та дітей першого року життя, диспансеризації дітей дошкільного і шкільного віку.

 

Основну роботу з диспансерного обслуговування здорових дітей з моменту народження і до вступу в дошкільний заклад та школу проводять дільничний педіатр чи сімейний лікар разом із медичною сестрою і лікарями-фахівцями. Діти дошкільного віку, які відвідують дитячі колективи, перебувають під диспансерним наглядом лікарів-педіатрів і медичних сестер дошкільних закладів, які разом з лікарями інших фахів здійснюють систематичний контроль за розвитком дітей, появою відхилень у розвитку та стані їхнього здоров'я.

 

Диспансеризацію дітей шкільного віку здійснюють шкільні лікарі-педіатри разом із медичними сестрами та лікарями-фахівцями шляхом проведення планових оглядів, під час яких особливу увагу надають режиму дня, харчуванню, гігієнічному вихованню школярів, своєчасному проведенню профілактичних щеплень, оздоровчих заходів, ранньому виявленню захворювань, диспансерному спостереженню за дітьми з різною патологією.

 

Під час профілактичних оглядів дітей проводять комплексне оцінювання стану їхнього здоров'я. При цьому беруть до уваги такі показники:

- функціональний стан органів і систем;

- стійкість і реактивність організму;

- рівень і гармонійність фізичного, нервово-психічного (додатки 8—11) і статевого розвитку;

- наявність хронічної (у тому числі природженої) патології.

 

Дільнично-територіальний і сімейний принципи надання педіатричної допомоги дають змогу створити оптимальні умови для безперервного спостереження за дітьми одними і тими ж медичними працівниками, що забезпечує можливість точніше оцінювати стан здоров'я і розвиток дітей у динаміці з урахуванням умов, у яких живе й виховується дитина, оскільки від них залежать подальше здоров'я і формування особистості дитини. З огляду на це успіх роботи медичної сестри багато в чому визначається контактом з батьками.

У поліклініках щорічно складають план проведення профілактичних оглядів дітей. Для цього все дитяче населення, яке перебуває під спостереженням поліклініки, ділять на такі групи:

  • новонароджені;
  • діти першого, другого і третього років життя;
  • діти дошкільного віку в організованих дитячих закладах;
  • діти дошкільного віку, які не відвідують дошкільних закладів;
  • школярі до 15 років;
  • підлітки 15—18 років.

Диспансеризацію проводять протягом усього року.

Огляд дітей дошкільного віку проводять навесні, диспансеризацію дітей віком 7 років, які йдуть до школи, — влітку, школярів — восени. Перед оглядом проводять лабораторні дослідження.

Антенатальна профілактика. У комплексі заходів з охорони здоров'я дітей важливе значення має антенатальна профілактика (антенатальний, або перед пологовий, патронаж, заняття з вагітними, профілактика захворювань новонароджених), яку проводять разом акушери-гінекологи, педіатри чи сімейні лікарі і медичні сестри.

Обов'язки дільничного педіатра чи сімейного лікаря і дільничної медичної сестри з антенатальної профілактики такі:

  • своєчасне проведення антенатального патронажу;
  • контроль за виконанням вагітною призначень акушера гінеколога і терапевта під час антенатального патронажу.

Диспансеризація дітей першого року життя. Перший рік життя дитини має вирішальне значення для забезпечення і збереження здоров'я надалі. У цьому віці ще недосконала адаптація окремих органів і систем до умов зовнішнього середовища, внаслідок чого часто виникають різноманітні захворювання. Завданнями профілактичних оглядів дітей першого року життя є організація правильного режиму і раціонального вигодовування, профілактика рахіту, анемії, інфекційних захворювань, раннє виявлення і лікування природженої патології та інших недуг. Протягом першого року життя здорова дитина повинна бути оглянута медичним працівником поліклініки 14 разів, а також хірургом, ортопедом, офтальмологом, невропатологом. Медична сестра відвідує дитину вдома раз на місяць.

 

Результати спостереження відображають в етапних епікризах (у З, 6 і 9 міс). Наприкінці першого року життя після огляду й обстеження дитини (загальний аналіз крові і сечі, аналіз випорожнень на яйця гельмінтів, антропометричні вимірювання, проведення профілактичних щеплень) педіатр чи сімейний лікар складає детальний епікриз, накреслює план оздоровчих заходів на наступний період.

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.

Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

Коментарі:

Додати відгук