» » » Заняття по валеології в середній групі, тема: «Ось Я який!»

Заняття по валеології в середній групі, тема: «Ось Я який!»

Заняття по валеології в середній групі, тема: «Ось Я який!»

Автор заняття: Надимова Ольга Сергіївна, вихователь дитячого садка № 6» м. Пермі

 

Цілі та завдання:

Ознайомити дітей з зовнішньою будовою тіла людини, з можливостями його організму: я вмію бігати, стрибати, співати, дивитися, слухати, їсти, терпіти спеку і холод, переносити біль, дихати, думати, допомагати іншим людям; виховувати почуття гордості, що «Я - людина ». Викликати інтерес до подальшого пізнання себе.

 

Матеріали та обладнання:

Блюдце, 3 склянки з кислим, солодким і солоним розчином, невеликий шматочок хліба, склянка з чистою водою, 4 ватяні палички, серветка.

2 ватяні палички, одна з яких просякнута духами, а друга соком часнику. Загорнуті в поліетиленовий пакет, щоб запах не вивітрився.

Кубики льоду, склянка з теплою водою.

Ширма і за нею предмети, за допомогою яких вихователь демонструє побутові звуки (склянку з водою, склянка порожня, папір, ключі, брязкальця, ложки і т.д.)

 

Хід заняття:

- Діти, ми сьогодні з вами починаємо захоплюючу подорож до країни, яка називається «Людина». Ви дізнайтеся багато цікавого і дивного, несподіваного і незвичайного про себе і своїх друзів, рідних, тобто інших людей.

- Кожна людина неповторна за своїм характером, своїм поглядом на життя, душевним якостям, але всі люди однакові на фізичному рівні: мають однакову будову тіла, зовнішніх і внутрішніх органів. Але хтось часто хворіє, а хтось завжди бадьорий і здоровий. Деякі весь час чимось незадоволені, люблять тільки себе, а інші веселі і, чим можуть допомагати іншим людям ...

- Як ви думаєте, чому так буває?

 

(Відповіді дітей)

- Про це ми дізнаємося на заняттях, де будемо вчитися любити і розуміти себе, піклуватися і допомагати собі та іншим людям. А сьогодні ми дізнаємося про те, що кожен з вас, і взагалі будь-яка людина, - майже чарівник, який може і вміє, а якщо не вміє, то може навчитися робити багато-багато різних справ, всіляких чудес. Цього не може жодна інша істота на Землі.

- Цікаво? Тоді починаємо знайомитися зі своїм тілом, яке допомагає нам в кожну секунду.

 

Блок 1 - диференціація понять «частини тіла» і «органи»

- У тварин всього три частини тіла: голова, тулуб і хвіст. Давайте подивимося, які частини тіла є в людини. Ілля, підійди до мене. Голова є? Є! Яка частина тіла називається головою? (Відповіді дітей. Довідка: головою називається частина тіла, на якій зосереджені всі органи чуття і в якій розташований головний мозок.)

- Навіщо вона потрібна? (Відповіді: щоб думати, їсти, дихати і т. д.)

- Тулуб є? (Показ тулуба.) Є! Які органи є в тулубі всередині? (Відповіді дітей: руки, ноги, серце, легені і т.д.)

 

Блок 2 - волосся

Відгадайте загадку:

 

Загадка про волосся

Не сіють, не саджають,

А самі виростають.

(Волосся)

 

- Що розташовується вище за все? (Педагог кладе руку на голову, перебирає волосся.)

Познайомимося з їх властивостями. Потримайся своє волосся ... Придушіть їх ... Посмикайте ...

Закрийте очі, обережно доторкніться до волосся сусіда. Відчули? А тепер посмикайте - тихенько. Що відчули? (Відповіді дітей: біль)

- Хто здогадався, навіщо нам потрібні волосся? (Відповіді дітей: захищати голову, сприймати деякі дії, зігрівати і захищати від жарких променів сонця.)

 

Блок 3 - шкіра

- Що розташовується нижче? (Відповідь: лоб)

- Що всередині? (Відповідь: мозок)

- Навіщо нам мозок? (Відповідь: щоб думати)

- Чим зверху покритий лоб? (Відповідь: шкірою)

- Шкіра є не тільки на лобі, а й на всіх інших частинах тіла.

Ми вивчимо і її. Закрийте очі, я ложу на долоньку предмет (кубик льоду).

Що відчули?

Закриваємо очі, на іншу долоньку інший предмет (склянку з теплою водою).

Що відчули?

- Олю, закрий очі і визнач, що я зроблю.

- А тепер, кожен легенько ущипніть шкіру нігтями. Що відчули?

(Відповідь: біль)

- Що може відчувати шкіра?

(Відповіді дітей: тепло, холод, дотики, біль.)

 

Блок 4 - очі

Відгадайте загадку:

Загадка про очі

Віконниці то зачиняються, то відчиняються.

 

 

- Що перебуває нижче чола? (Відповідь: очі). Зараз дізнаємося, навіщо вони потрібні. Всі закрийте очі і не відкривайте, поки я не скажу. Скажіть, що я роблю? Очі не відкривайте. (Педагог показує книгу. Мовчання.) А тепер? (Педагог бере книгу. Мовчання.)

- Відкрийте очі. Ось що я робила. (Педагог повторює свої дії). Навіщо потрібні очі? (Щоб бачити).

- У очей є помічники і захисники. Подивіться один на одного. Поморгайте. Який орган у цьому бере участь? (Відповідь: повіки). Навіщо потрібно моргати?

- Помахайте рукою перед очима свого товариша. Що зробив товариш? Навіщо потрібні віки вії?

- Розглянемо, навіщо потрібні брови. Коли умиваємо особа, крапельки біжать вниз з чола. Що роблю повіки? (Відповідь: захищають очі від пилу, води і т.д.)

 

Блок 5 - ніс

Відгадайте загадку:

Загадка про ніс

 

Ось гора, а у гори

Дві глибокі нори.

У цих нірках повітря бродить,

Те заходить, то виходить.

(Ніс)

 

- Що нижче? (Відповідь: ніс)

- Перевіримо, навіщо потрібен ніс. Затисніть ніс однією рукою, а губи іншою рукою. Навіщо потрібен ніс? (Відповідь: щоб дихати).

- Закрийте очі (Педагог підносить ватяну паличку до носа дитини). Що відчули?

Так навіщо нам ніс? (Відповідь: дихати і розрізняти запахи)

 

Блок 6 - вуха

 

Відгадайте загадку:

Загадка про вуха

 

Оля слухає в лісі,

Як кричать зозулька,

А для цього потрібні

Нашій Олі ...

(Вушка)

 

- Що знаходитися трохи нижче? (Педагог вказує на вуха.)

- Перевіримо, навіщо нам потрібні вуха. Щільно закрийте вуха долонями, притисніть долоньки до вух. (Педагог вимовляє 2-4 слова). Відкрийте вуха. Що я тільки що робила? (Відповідь: говорили, ми бачили по губах). А що я говорила? (Не чули?)

Так навіщо нам вуха? (Відповідь: щоб слухати).

 

Блок 7 - рот

- Що розташовується нижче? (Відповідь: рот).

- Перевіримо, навіщо нам потрібен рот. Перед вами шматочок хліба. З'їжте його.

- Тепер стисніть губи пальцями з скажіть: мама, тато, я йду гуляти.

- І ще один досвід (Педагог роздає склянки з розчинами солоної, кислої та солодкої води). Що відчули?

- Так навіщо нам рот? (Відповідь: щоб їсти, розмовляти і відчувати смак.)

 

Блок 8 - шия

- Що нижче? (Педагог показує на шию.) Перевіримо, чи потрібна вона нам. Сядьте прямо і запам'ятайте, що ви бачите. (Діти запам'ятовують.) А тепер повертайте голову в будь-які сторони. (Діти виконують). Ви бачите стільки ж або більше? Навіщо потрібна шия?

 

 

Блок 9 - руки і ноги

Відгадайте загадки:

 

Загадка про ноги

 

Оля весело біжить

До річки по доріжці.

А для цього потрібні

Нашій Олі ...

(Ніжки)

 

Загадка про руки

 

Оля ягідки бере

По дві, по три штучки.

А для цього потрібні

Нашій Олі ...

(Ручки)

 

- Дізнаємося, навіщо людині руки. Діма, підійди до мене. Прибери руки назад за спину і візьми зі столу книгу. Чи не повертайся. Навіщо тобі руки? (Відповідь: щоб брати предмети.)

- А тепер підходьте все по групі, тільки без ніг. Навіщо нам ноги?

 

Рухлива гра: «Що ми робимо - не скажемо, що ми робимо - покажемо»

 

Мета: ведучий показує дії, а гравці повинні здогадатися, що це за дії (забивати цвяхи, піднімати тяжкості, в'язати, вирізати, бігти, тупати - йти.)

 

Блок 10 - внутрішні органи

 

- Усередині тулуба є дуже багато органів. Давайте послухаємо, як працює серце. Покладіть руку на груди і послухайте своє серце.

- Є в тулуб і інші органи: шлунок, кишечник, але про них ми будемо говорити на інших заняттях.

 

Фізкультхвилинки «Ось яке моє тіло!»

У мене є голова

Направо - наліво, раз - два.

(Повороти голови праворуч - ліворуч, нахили голови)

 

Вона сидить на міцній шиї,

Покрутили - покрутили.

(Кругові повороти шиєю)

 

Потім тулуб іде,

Нахил назад, нахил вперед,

Поворот - поворот.

(Руки на поясі, нахили, повороти)

 

Умілі руки є у всіх,

Вгору-вниз, вниз - вгору.

(Ривки руками вгору - вниз)

 

Ноги нам потрібні, щоб бігати,

Стрибати, присідати, стояти.

(Біг на місці, підскоки, присідання)

 

Ось яке моє тіло!

 

Практичні вправи:

• Покажи де в тебе голова

• Доторкнися до голови свого сусіда, погладь її.

• Витягніть шию, як гусак.

• Втягніть голову в плечі.

• Погладь свій носик.

• Погладь носик свого сусіда.

• Покажи свої вушка.

• Відкрий і закрий рот.

• Посміхнися. Подаруй усмішку свого сусіда.

 

Читання дітям

Тіло людини

 

Що таке наше тіло?

Що воно вміє робити?

Посміхатися і сміятися,

Стрибати, бігати, гратися ...

Наші вушка звуки чують.

Повітрям наш носик дихає.

Ротик може розповісти.

Очки можуть побачити.

Ніжки можуть швидко бігати.

Ручки все вміють робити.

Пальчики хапають чіпко

І стискають міцно-міцно.

Щоб бути здоровим тілу,

Треба нам зарядку робити.

Ручки ми піднімемо: «Ох!»,

Зробимо глибокий вдох!

Нахилимося вправо - вліво ...

Гнучке яке наше тіло!

І в долоньки разом: «Хлоп!»

І не похмуро гарний лоб!

Потяглися - потягнулися ...

І один одному посміхнулися.

Як володіємо ми вміло

Цим струнким, сильним тілом!

Висновок

 

- Скажіть діти, чи знайшли ми з вами хоч один орган, який був би не потрібен людині?

- А такий орган, який би нічого не робив?

 

(Відповіді дітей)

От і молодці, добре попрацювали.

Уважаемый посетитель, Вы зашли на сайт как незарегистрированный пользователь.

Мы рекомендуем Вам зарегистрироваться либо войти на сайт под своим именем.

Коментарі:

Додати відгук